Paliwa

Dodane: 06-10-2016 07:05
Paliwa pompa paliwa vw golf IV

Co to jest turbo?

Turbosprężarka ? maszyna wirnikowa składająca się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Służy do doładowania silnika spalinowego, albo kotła parowego. Turbina jest zasilana spalinami z silnika, a sprężone powietrze przez sprężarkę zasila silnik. Do cylindra wprowadzona jest większa ilość powietrza dzięki czemu wzrasta moc silnika, ale sprawność pozostaje bez zmian.

Turbodoładowanie zostało opatentowane w roku 1905 przez Szwajcara, dr. Alfreda Büchi, od 1938 było stosowane w samochodach ciężarowych, zaś od 1973 w osobowych.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C4%99%C5%BCarka


Motoryzacja dla dzieci

Niejeden ojciec chciałby, aby jego syn żywił podobne zainteresowania do jego własnych. Co więcej, bardzo często zdarza się, że gdy dziecko otrzyma jakiś nowoczesny samochód do zabawy, również rodzice biorą udział w niej udział. Jak rozwinąć w naszym chłopcu pasję do motoryzacji ? Doskonałym pomysłem jest zabranie dziecka na wystawę eleganckich, szybkich samochodów, które są atrakcją nie tylko dla najmłodszych. Wielu chłopców marzy o odbyciu tego typu wycieczki z własnym tatą. Gdy dysponujemy wolną chwilą można również zabrać dziecko na przykład na tor gokartowy, gdzie uczy się ono kierować samochodem. Te pomysły z pewnością przypadną do gustu niejednemu fanowi motoryzacji, niezależnie od jego wieku.


Silnik iskrowy

Silnik iskrowy może być zbudowany w układzie silnika dwusuwowego, jak i w układzie czterosuwowym, istnieje jeszcze tzw. silnik Wankla z obrotowym tłokiem (rotorem), jest jednak bardzo rzadko stosowany. Odmiana czterosuwowa w wielu krajach nazywana jest silnikiem Otto.

Zaletami silnika iskrowego są:

łatwy rozruch niezależnie od temperatury zewnętrznej silnika,
dobra szybkobieżność (szybka reakcja na "dodanie gazu"),
łatwość uzyskiwania wysokich obrotów pracy,
stosunkowo wysoka uzyskiwana moc,
dość lekka konstrukcja,
niezbyt skomplikowana konstrukcja układu zasilania.

Te zalety są jednak okupione wadami, takimi jak:

mniejsza sprawność energetyczna (większe jednostkowe zużycie paliwa),
mniejsza trwałość w stosunku do silnika wysokoprężnego,
ze względu na właściwości palne benzyny większe niebezpieczeństwo niekontrolowanego samozapłonu paliwa (w tym eksplozywnego) przy składowaniu i dostarczaniu go do silnika,
niższy moment obrotowy w stosunku do silnika o podobnych parametrach z zapłonem samoczynnym,
rozłożenie maksymalnych wartości momentu obrotowego w wyższym zakresie obrotów w stosunku do silnika o zapłonie samoczynnym, przez co, np. przy ruszaniu pojazdu, następuje konieczność "wkręcania" silnika na wyższe obroty, a to skutkuje zwiększeniem zużycia paliwa i zmniejszeniem "użytecznego" zakresu obrotów silnika.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym